22 February, 2011

Tak Sangka! berlaku depan mata!

Assalammualaikum.. haluuu... korang nak dengar tak aku bercerita?? kalau tak dengar aku cakap, korang bace la entry nih.. hihi.. :P
Ce cite, ce cite... Hari ni lepas je aku balik dari menjalankan tugas.. Aku pun balik. Before balik tu aku pun terfikir nak jalan2 jap, usha2 barang.. So, aku pun singgah la kat Tesco!! Jalan punye jalan, usha punye usha.. Lalu la sebuah kedai nih... Kedai jual alatan untuk exercise. Terpandang kanan, dalam hati berkata (mak teringin nak beli basikal yg senaman tu). Pastu aku tengok la seorang makcik nih, dok kecoh2, bising2 marah laki die.. "eah2 makcik ni, bukan main lagi die berloudspeaker.. die ingat tempat ni umah die agaknye.." hati kecil berkate. Mula2 tu nampak laki die da kuar same ngan dia dari kedai tu. Tiba2 laki die patah balik.. Makcik tu pun kate "eah2, buat ape la beli benda alah tu buat semak umah jew..". Tu aku tak kesah la dia cakap camtu.. Then, terdengar pulak makcik tu cakap "eah2. dah2 la tu.. da tua pun nak mengatal lagi". Dalam masa yg same aku pun toleh la kat pakcik yg agak berumur la juga dalam 50an, rambut da penuh dgn uban mintak something kat promoter tempat tu.. Aku hanya mampu mengucap Subahannallah...


p/s: bukan senang nak jaga suami gatal cam tu. Dont judge book by its cover. Tersalah sangka kat makcik tu. Padahal salah suaminya.

Photobucket

No comments: