10 May, 2011

Bulan Mei ialah bulan yang agak panas


Assalammualaikum..

hye blogger... So, aku malas nak type mukadimah. Kenapa aku cakap bulan Mei atau bulan ni panas. Tengahari tadi aku ada tengok berita tv3 pukul 1:30 p.m. Beliau berkata Malaysia kini dalam musim panas. Pada tahun 1997 Perlis pernah mencapai suhu agak tinggi 40 darjah. Sekarang ni pun belum sampai 40 darjah, dah panas macam hape..

Huish..... rasa nak duduk je dalam peti ais tuh. Duduk berjam-jam.. sampai musim tengkujuh. haha..^____^ Lepas musim tengkujuh je. Orang keluarkan kau, masuk dalam peti kubur pulak. Haa... Itu dah memang patut. So, peringatan kepada penduduk Malaysia dan negara-negara yang terlibat juga seperti Filipina, Australia. Banyakkan minum air dan jangan keluar rumah selalu atau terlalu kerap ketika di siang hari. Jangan terlalu terdedah dengan cahaya matahari. Mungkin boleh memudaratkan. Jaga kesihatan anda. Terima Kasih.

Photobucket

2 comments:

putERi-kAtEk said...

memang panas....huhuhuhu ni pun sy mcm nk demam pulak

Liyana said...

hhmm.. kann... tersangat2 la panas.. tak tertahan. jangan demam. nanti xboleh keje dan update blog. :) makan ubat ye.