22 June, 2011

Apa yang dihajati lain pula jadinya... Terkono

Assalammualaikum...

Ehem, ehem.... yuhuuu.... Dah lama doh dok hupdate entry maley gini deh. Kito kecek klate bentar deh.. Molek dok kawe kecek ore2 klate? Dok? Meme la kawe ore Melako bahasa pun kasar sikit dok? hahaha... Udah-udah le tu Liyana kecek klate demo tu..

Oke. Malam ni aku nak cite pengalaman lucu aku dengan ex-roomate aku and tiga orang senior aku ni. He he he.. Gelak jangan tak gelak.. (paksa nampak) ^____________^.

Kejadian ni berlaku pada first sem aku masuk UiTM la. Masa tu Blok/kolej/asrama aku ada buat dinner. Memang every semester ada buat dinner kolej or faculty. So, time first sem aku tu adalah turn kolej buat dinner. So, setiap event mesti ada buat cabutan bertuahlah kan. Member sorang aku ni orang Kelantan. Dia bertuah malam tu, dapat la hadiah untuk cabutan bertuah tu. Waa.. gembira tak terkata dia, kami yang lain tumpang sekaki aje. Kami bertujuh orang.

Habis je dinner, kami pun pulang dan kawan aku budak klate tu namenya Na. Balik dengan perasaan gembira tak terkata. Al maklum laa tak penah-penah dapat cabutan betuah katakan. Balik je bilik, salin pakaian semua. bukak laa hadiah cabutan betuah tu.. Bukak, bukak je.. Nak tau apa yang dia dapat? Taraa..... (scroll ke bawah)




Perghh!!! Best giler kan kan... Dah la aku minat giler kat Chocolate ni. Chocolate bar pulak... So, adalah 12 bar. So, daripada 6orang tadi dapat la sorang 2bar. Sorang lagi senior baik kitorang yang join kitaorang masa dinner tadi datang ke bilik. Kononnya nak tengok la apa hadiah yang Na dapat. Dia orang Pahang tapi kampung dekat Kelantan. So, konon orang kampung la tu, nak bodek la kan. Sabar jelah.. mentang-mentang baru part 1 (sem 1). Sorang yang agak kasar sikit la. Badan besar sederhana. Senior photographer.

Datang je kat bilik dia akan cakap.. 'Cicakman datang' sambil kain batik dekat belakang ala-ala batman. Ha Ha ha.. Then, dia kata ' Na mane mu punya hadiah, ko dapat ape?' Na pun jawab kawe dapat coklat je kak. Akak nak? Senior aku jawab 'eah nak la. kitakan satu kampung'. Dengan hati berbunga-bunga, busuk hati sikit, perasan. Terus dia tarik Na ke tempat lain. Di bisik-bisik 'ni untuk kita-kita jekan, jangan bagi dorang'. Na jawab la' iye ni untuk kita-kita'. Dia pun sekuat-kuat hati nak patahkan coklat tu.. Patah, patah tak boleh.. Eah2, kerasnya coklat ni.. Try lagi.. patah, patahkan pun tak boleh lagi. Senior aku tu pun pelik.. nak tau kenapa. Apa yang dah jadi kat coklat tu, setelah dia nak patah, patah kan..tu .. (scroll ke bawah lagi)

Haa... Nampak tak, nampak tak... Itu adalah miror/cermin oke!!! Terkono... hahahaha... Gelak sakan kitaorang yang lain. Tengok gelagat dia.. Busuk hatinya dia, nak coklat tu sorang-sorang, dengan terlompat-lompatnya dia dengan jerit 'yeah! yeah! yeah!'.. Akhirnya... dia dah terkena dengan kitorang. Merah padam muka dia menahan malu.. Hahahaha... ^________^. Sebelum dia terkena, aku dengan yang lain pun dah terkene juga. Nak patah, patahkan teruk dah. Baik perasan dekat tepi tu ada macam roll untuk bukak katub. Try, try bukak. Rupanya miror. Sabar jelah. Bajet sebelum tu, nak bagi sorang dua bar juga lah. Kitaorang tau senior tu nak datang. Kitaorang pun plan la rancangan evil kitaorang tu. hahahah..Pengalaman lucu yang aku alami time aku belajar. ia akan sentiasa di ingatan aku selamanya. Miss them so so so....much!!







No comments: