19 June, 2011

Nasihat Menasihati untuk Adik-adikku..

Assalammualaikum...

Yuhuuu.... Hello, hello... kopi dan milo.. ^______^. Selamat petang... So, memandangkan hari ni hari Ahad kemanakah hala tuju korang hari ni? Shopping? Lepak-lepak dengan member? Kenduri khawin? Berkelah dengan famili? Tidur? Perghh!!! tak boleh bla tidur je... Ha Ha Ha.. Lebih kurang laa dengan den ni haa... ngee... :P

Aku nak ucapkanlah tahniah kepada adik-adik di luar sane yang dapat further your study... Waa... best tak dapat sambung study tuh?? Course apa korang taking tu? Mesti suka kan kalau dapat course yang di minati. Tak macam aku dulu.. Huu... Hmm.. terdapat pelbagai course disediakan di seluruh Universiti dan kolej kat Malaysia ni kan.. Pastikan pilih je yang mana satu dan pastikan pilih the right course juga taww... Nanti menyesal tak kesudah.. ^____^

Bagi adik-adik yang tak dapat further your study tu.. Bawakanlah bersabar, berdoa moga Tuhan tu mendengar rintihan hari korang tu. Mungkin sekarang ni bukan rezeki korang. InsyaAllah.. rezeki korang tu ada, cuma lambat je. oke! So, aku ni sebagai kakak yang baik (baik ke) nak menasihatkan adik-adik yang lambat lagi nak sambung belajar tu, pergi cari kerja dulu. Boleh dapat duit poket sikit, dapat beli apa yang korang hajat sangat tu. Nak suruh parents belikan, memang laa..berabad (macam aku). Dalam masa yang sama juga, korang dapat pengalaman. Pengalaman tu penting untuk masa akan datang.. Betul tak, betul tak... :)


p/s: hari ni hari paling tak seronok bagi aku. boring lah. dari pagi aku mengadap laptop je taw. naik bulaw mata ni.. hmmm.... :(



Photobucket

No comments: