19 October, 2012

Cerita Pendek 77 words.


Bismillahirahmanirahim...

Selamat malam (bukan masuk tidur ye) Okay.  Hari ni aku (saya) nak cakap, berkongsi dengan korang semua dengan satu Short Story was first published in 1950 in Ellery Queen's Mystery Magazine.  The author atau pun penulis cerita pendek ni hanya menulis 77 patah perkataan sahaje. Nak menguji pembaca apa yang berlaku dan apa yang akan berlaku. Jom kita bacanya ( jangan lupa baca mengikut nada yang betul)  :

Conversation Piece
by Ned Guymon

"No!"

"Yes!"

"You didn't!"

"I did."

"When?"

"Just now."

"Where?"

"Bedroom?"

"Dead?"

"Yes!"

"You know."

"I don't!"

"You do."

"Unfaithful?"

"Yes."

"With whom?"

"With you."

"No!"

"Yes."

"She didn't... "

"She did."

"We didn't..."

"You did."

"You knew?"

"I knew."

"How long?"

"Long enough."

"What now?"

"Guess."

"Police?"

"Later."

"Guess again."

"Tell me!"

"Look."

"Oh, no!"

"Oh, yes!"

"You can't!"

"I can."

"Please!"

"Don't beg."

"Forgive me!"

"Too late."

"Good God!"

"Good bye."

"Operator?"

"Yes, sir?

"The police."


Okay. Ada siapa-siapa faham apa yang diperkatakan dalam dialog di atas ni?? Kalau faham, boleh la komen ye.. Saya ada jawapannya tapi sebelum saya bagitahu, saya kene la uji orang lain dulu.. 

Siapa yang tahu, dia yang kena!!! 


Nota kaki : credit to Mcgraw. Hill














2 comments:

Ku Syida said...

Okay..tak faham -.-

Liyana said...

Okay. Actually. Ni conversation antara wife and husband. Wife dia nak laporkan ada berlakunya murder kat polis.