29 January, 2011

SSDC Academy

Assalammualaikum..
ape khabar semua..??
Adakah anda sihat? Sekarang ni kan musim kejap panas terik,
kejap mendung, kejap hujan tak henti2..
Ada yang batuk2, selesema, demam..
Penyakit2 tu semua, pakej la tuh kan.. hihi..
So, diharapkan anda semua jaga la kesihatan diri anda..
Kalau sakit ni, tak bebas nak bergerak, lemau je badan.. kan.
tak bermaya..
Hmmm... sebenarnya bukan itu yg aku nak cite..
Aku nak cite pasal aku amek lesen hari ni.. hahaha
Walaupun umur da meningkat, haiip!! bukan tua ye.
da masuk 22 tahun. Baru nak amek lesen. Dulu lepas SPM mak tak bagi
time tu da merengek2 da nak lesen sebab tengok kawan semua amek lesen.
Rupe2nya baru ku tahu sekarang ni, mak ingat bayar segedebuk! duetnye.
Padahal sikit2 pun boleh.. haisshh~ kalau tak da lame da aku bermaharajalela
dijalan.. Wahahaha... tak patot betol! Lagi satu mak aku tak bagi amek
sebab die tau aku ni kaki jalan. Takot ni hilang kemane merayau je.. haha :P
Hari aku masuk kelas kete. Semalam patotnye moto.. memandangkan
semalam aku tak boleh pegi. Nampaknya selasa minggu depan la aku pegi kelas moto kan.
Aku amek lesen ni dengan adik aku. So, tu yang sekali amek.
Dia amek moto je. Tapi hari ni die temankan aku dari pagi ke tengahari.
Ayah suruh die temankan aku.. hihi..
kerana takut aku ni tak pandai berdikari.. sabar jelah. Aku ni tua dari die..
tp tak tau nak berdikari sangat. Bukan tak tau langsung ea... sorry skit! kikiki
Tau2 je dapat sms dari dia. "kak ana, mirul balik dulu ikot van. turun kat depan
office ayah. Aku balik naik bus".
Time tu sedyh la skit.. huuuu.. tapi sian gak die tunggu aku tanpa buat ape2
boring kott.. berjam2 lak tu... aku ni syok la dalam kelas, praktikal kete. Die tercongok je..
Kelas, teori sikit.. da settle. Time praktikal tu..
adduuhh.. dup! dap! dup! dap! jantung berdegup kencang..
Asek nak membuang je, sebab nervous. Hadoi..... Tak penah2 senevous gini.. haha
Before ni penah la belajar juga bawa kete ni, ayah pun ajar sikit2..
kat luar mane la ikut peraturan sangatkan.. So, sekarang ni amek lesen. Kene la
ikut peraturan. Kalau tak ikut, tak boleh dapat lesen.. haaa.. kene ingat tu!
bawa la pelan2.. naik bukit. Test mendaki bukit, parking dengan 3 penjuru.
First2 tu.. banyak kali la juga fail. Then, after break.
Test lagi sekali, ade la juga improvement kan.. dari sebelum tu. hihi
Cewah2. Ini sudah bagus.. Abiz je semua dalam pkul 4 la.
Balik2 je orang SSDC anta aku kat office ayah. "nak balik umh naik bus" kata ayah.
"kau bawa kete balek umh nenek lah, nanti pukul 5 lebih dtg amek ayah" kata ayah lagi.
Haaaa... time tuh~ rasa macam.. Waaaaa.... diberi kepercayaan woo...
Padahal baru dapat "L". Tau JPJ or polis. Mampuih den! hahaha
Masa bawa nak jalan tu. adoi. 3x kali mati enjin. Alamak!!! cano nih.
tadi baru belajar, sekarang asek mampuih jo hah! hahaha
Aleh2.. jalan juga.. bukan main laju lagi den bawa. Hamek! hahaha..
Sampai2 je semua orang terkejut.. Den ni dgn sapo. Dah boleh bawa kete sowg2.
Haish... bikin kontrovesi je. kikikih.. Balik ayah call soh amek die.. dan balik umah dengan
selamatnya.. alhamdulillah... :)


p/s: hari yg penat setelah bangun awl pagi hingga ke petang tapi best!


No comments: