26 February, 2011

Kemalangan Ngeri.. perghh!!!

Assalammualaikum... hai korang.. oke! hari ni hari yang paling mengerikan bagi aku! Nak tau pe? ce cite, ce cite.... hahaha.. Haipp2!! ada hati nak buat lawak, gelak2. sshuuutt... Ni.. mase aku on the way nak balik umah setelah bank duet di BSN, Alor Gajah petang tadi.. Mase aku pegi nampak la ada orang betulkan tengah-tengah jalan, siap dengan letak cone oren tu. Time tu aku tengah laju, baik sempat elak.. Haishhh.. Balik je dari bank, aku pun menunggang motor dengan cermatnya. Sebab jem, budak sekolah baru balik dari kokurikulum petang. Tiba-tiba aku terdengar bunyi ambulance, tengok-tengok pertahanan awam cam laju je. Ke depan lagi aku bawa motor tu, nampak macam ada eksiden je kat depan tu. Sah!!! betul. Ada van Pertahanan Awam tu tadi. Toleh kiri je nampak sorang pakcik, umur area 40an. Dah terduduk kesakitan dengan muka berdarah. Kesian aku tengok... maju lagi kedepan. Padahal tengah sesak-sesak ni, sempat lagi aku nak toleh2.. Perrrghhh!!! Ni yg aku tak boleh tengok nih! ada orang da terbaring da tengah jalan tu.. Tengok orang tu da pengsan. Dengan, dengan, dengan... aduhh aku nak cite pun ngeri bagi aku la.. tak tau la bagi korang. Aku tengok sekali je tak puas, tengok lagi.. Pergghhh!! tak tahan mata aku tengok. Kaki orang tu dari jauh aku tengok dah terkulai patah, area buku lali tuh. Kaki belah kiri.. dekat-dekat.. Alahai.. bertambah pening kepala aku, tengok2 kaki dia dah la terkulai, TERKELUAR TULANG!!!! arrrghhh!!!! terus je aku perah minyak motor aku.. Dalam dok aku bawa motor tu, asek terpikir je kaki orang tuh.. ishhhh.... Mengucap je aku mampu, mintak2 dia jauhkan dari aku. Lopeh tu.. haaa.. terus bawa motor 60/j.. Kejap je tu. Pastu, jumpe highway.. haaa... bawa laju tapi dengan cermat..


p/s: Berhati-hati dijalan raya. Bawalah dengan cermat. Pastikan bawa motor pakai KASUT!!! Masa berlajar memandu dulukan, orang kat situ sarankan pakai kasut kalau bawa motor. Kalau tak nak kaki jadi mcm tu. So, pakai KASUT! Sekian.

Picture: Sensor . sebab aku takot nak tunjukkan. :(

Photobucket

No comments: