07 June, 2011

Pagi-pagi yang Berhajat..

Assalammualaikum...Ehem, ehem... Haii.. Selamat Pagi Malaysia... Hari ni macam biasa lagi aku datang keje awal tuu.. semangat tak? semangat tak? Siapa yang malas tu.. Ikut macam aku.. wekkk :P <---puji diri sendiri pulak wei.. Pagi-pagi lagi sampai buka apa yang patut.


Bukan buka baju, buka lampu, pc dengan air-cond la.. haish!Lepas tu baru kita buang hajat.. ha ha ha.. Baguskan kalau buang awal pagi, boleh kurus ni.. Haish.. bila lah dapat badan slim melim ni.. Asek nak makan jo kojo eah.. Cano nak solim molim nye..kan?


Diet macam mana ye nak cepat nampak perubahan? Minum air kosong dengan roti je hari-hari gitu? Haish.. kebulur aku cam tu tapi kalau terpaksa. Buat saje. Nak pengsan minum air manis atau cekut gula-gula kan?


Tak pun, tengahari kita makan nasi berlauk campur. Petang kita minum air kosong je sudah. Malam kita tak payah makan.. Lapar? Hmmm... kita minum je air kosong lagi. Ambil dalam 2 or 3 keping biskut. Ok la tu buat alas perut sebelum tidur kan? Nanti kata tak boleh tidur pulak.


Ni diet jangan jaga permakanan je kalau tak ada intensif lain iaitu senaman. Ni tak makan dah macam orang hape dah. Jangan seksa diri tu, kesian.. Kalau sakit sape susah? Diri korang tu juga kan? Sakit je memanjang. So, pelan-pelan kayuh. Lama-lama nampaklah hasilnya tu. Cuma lambat sikit la kalau ikut cara sihat..


Ceh! bukan main lagi membebel kat atas tu. Cakap pandai lah.. Ha Ha Ha... ^_____^. Buatnya kurang.. ngeee.. :). Biasa la tu, cakap memang pandai tapi bila disuruh perghh!!! malas Ya Rabbi. Sabar jelah.. ehem, ehem.. ni aku mengata pasal aku le ni. Korang terasa?? Kita serupa~ ha ha ha..


Memang payahkan nak jaga permakanan ni? Betul tak? Hakikat kot... Nampak tu, nak makan. Nampak ni, nak makan.. Perghh! Nafsu makan tak terkawal langsung. Sedar cepat, sedar.... Tak boleh biarkan ni.. Obesiti nanti... Berat aku tak la melampau sangat tapi tak selesa sangat lah nak pakai baju. Ngee.. :D. Sakit pulak hati ni tengok baju cantik-cantik tu. Semua orang bersaiz selim melim je. Huh!!!


Jom kita diet sama-sama nak tak???


Demi kehidupan kita akan datang... ^____^



Photobucket

2 comments:

afiqazizan said...

berjogging pun ok gak..bukan setakat diet je ya..nanti bole jadi kurus.

Liyana said...

haah! memang pun. Nak lebih cepat kene la berjogging sekali. Baru santek.. kan kan.. :)