05 August, 2011

Coretan Ramadhan Al- Mubarak - 7 (malang)

Assalammulaikum...

Haaa... Hari ni aku pun tak tahu la apa nasib aku kan.
Pegi keje tadi dah rasa dah macam ada something.. tapi
pikir-pikir mungkin perasaan aku je.

Masa aku on the way nak pegi keje tadi. Aku hampir nak terjatuh dari
motor aku gara-gara sebuah kereta yang bernombor BLC ????.
Cenggitu la no platnye. Aku ingat nombornya. tapi tidak mengapa la.
Kereta Myvi puteh. Pemandunya pompuan.

Cite dia gini. Biasa la nak berhenti dekat traffic light.
Penunggang motor macam aku tentu akan ikut belah kiri je
sampai la ke depan. Then, sampai je depan. Kereta Myvi tu.
Dah la duduk laluan tepi tu, standard la juga laluan tu memudahkan
kereta bulan (Ambulans). Kereta tu sebok duduk celah tu.. ok lagi tak kesah.

Sampai-sampai je aku kat depan, aku slowkan la motor aku..
Tibe-tibe eah, tibe- tibe eah... kereta tu nak turn kiri. tu laaa..
Tadi beriya-iya nak duduk depan tu, tibe nak buat U-Turn la tu..
Pastu, dia langgar belah kanan belakang motor aku.
Pelik tu aku tak hone!!! Alaaa.. bukan dia tak nampak. Aku dah depan dia.
Aku hanya mampu geleng kepala. errghh!!! ( ni kira malang ke)

Myvi tu tadi aku kata dia nak buat U-turn kann. Dia tak tahu
Nak buat U-turn jauh. Sebab aku penah juga try buat U-Turn situ.
Buat habis minyak je. Aku yakin dia buat U-turn bila aku ternampak
kerata tu lalu sebelah aku. Sah!!!
Hmmm... Kalau aku jatuh tadi. Tak pasal-pasal aku pegi keje.
Dengan lutot rabak, dah la pakai baju kurung.. T______T


p/s: so, hope dia dan aku juga la amek ikhtibar atas kejadian tadi. alamak! terlupa nak cek motor. ada rosak ke tak. Mati apak aku marah. T_____T

No comments: