16 May, 2011

16 Mei? Penting ke?

Assalammualaikum...
Selamat Hari Guru cikgu...
Dah lama tak ucapkan perkataan tuh.
Siapa kat sini dah lupa tarikh 16 Mei?? Rugi taw..
Tarikh ni lah yang di tunggu-tunggu oleh cikgu-cikgu sekolah kita dulu.
The whole day kita raikan hari guru tu. Macam-macam aktiviti diadakan..

Masa aku sekolah dulu, ada perlawanan bola jaring, bola sepak,
sukan neka antara guru. Time tu kita bagi la chance kat cikgu-cikgu kita ni menang kan.
Penat dia berhempas pulas nak menang. haha..
Saat paling best adalah saat kita di sekolah. Betul tak??

Pejam celik, pejam celik. Sedar tak sedar dah hampir
lima (5) tahun aku tinggalkan alam persekolah aku... T___T
Macam tak sangka je, rasanya baru tahun lepas aku tamat persekolah
Itu maknanya aku masa muda!! weee... ^____^
(padahal adik yg tamat tahun lepas)

Siapa kata aku tak boleh ucapkan perkataan tu lagi?
Boleh lah.. sekarang aku dah melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi.
Cuma pangkat cikgu tu naik sikit jadi lecturer.
Lecturer pun macam cikgu juga. Mengajar anak murid dan mendidik anak bangsa.
Tak gitu incik-incik sekalian.. hehe

So, kalau pegi jumpe lecturer tu takkan nak wish
Selamat Hari Lecturer plak.. ada ke hari lecturer??
Tak ada, cuma untuk menghargai lecturer kita itu saje..
Kalau ada present lagi oke! ye dak?

SELAMAT HARI GURU
2011

p/s: guru membantu dan mengajar anak bangsa demi negara dan masa depan anak-anak tersebut. Guru kau lah penyuluh dalam hidupku.



Photobucket

No comments: