25 July, 2011

Nak ingatkan je pada bulan Ramadhan ni.

Assalammualaikum..

Yeay! Alhamdulillah.. Tinggal beberapa hari lagi umat Islam di seluruh dunia bakal menerjah bulan Ramadhan. Aku berharap bulan Ramadhan kali ini akan lagi diberkati dan aku akan merajinkan diri untuk beribadat. InsyaAllah. Moga-moga Allah perkenankan doakan aku pada tahun ini.

Hmm.. korang pun sama juga. Mana-mana yang baru nak belajar berpuasa penuh tu. Aku doakan korang tabah menghadapinya. Berdosa besar kalau tidak berpuasa dalam bulan Ramadhan ni kecuali ada sebab uzur. Titik! Dapat pahala lagi kalau berpuasa.

Apa? Muda lagi. Pasti ke panjang umur. Entah-entah bape minit lagi ajal korang. Aku bukan nak mendoakan korang tapi mengingatkan korang. Insaf lah. Bumi kita ni dah uzur sangat dah. Bila-bila masa je akan meletus dan... faham-faham jelah.

No comments: