01 August, 2011

Coretan Ramadhan Al- Mubarak - 1

Assalammualaikum...

Salam sejahtera, Salam 1Malaysia..

Selepas entry aku hari Jumaat lepas. Ni baru entry seterusnya di hupdate kerana aku kalau di rumah ni. Memang tersangat-sangat pemalas plus tak rajin. Heeh. bukan same ke maksud dia. Ada aku kesah. Lantak Pi depa la.. kan.. hihi... Idea nak hupdate tu ada tapi malas nak turn on laptop. =,=!

Hari ni hari Isnin bersamaan 1 Ramadhan. First Ramadhan ni nak kata dugaan yang melampau tak ada la. Pagi-pagi lagi dah hujan lebat ribut lagi. Alhamdulillah. Sejuk kejap bumi ni. Allah tu Maha Penyayang & Maha Pengasih. Dia tidak mahu hamba-hambanya tersiksa dengan cuaca panas.

So, dah pukul 4 lebih ni kannn.. bagi yang blogger perempuan tu. Haaa.. hari ni nak masak ke pegi beli kat bazaar je? Aku kalau dekat rumah memang masak je lah dengan mak aku. Hi hi hi. lebih suka memasak daripada membeli tapi tengok la kalau da kepenatan yang melamapu. Terpaksa juga beli.

Hari ni aku nak masak ayam masak kari dan sayur campur + cendawan + tahu jepun.. Perghh!! tersangat-sangat tak sabar nak makan sayur tu. Astafirrullahhalazim... sabar, sabar.. ye. Baru first day puasa. Biasa la tu.. 3 hours more nak berbuka right? Jom.. kita berzikir-zikir sikit before solat asar then kita mulakan memasakan..


p/s: berbelanja di bazaar tu, jangan la ikut nafsu. Berjimat-jimat. Nanti membazir pulak. Membazir tu amalan syaiton. ^________^



1 comment:

Liyana said...

Selamat berpuasa dan selamat berbuka juga Azeanthy. ^______^